The Monks



Jag skrev ju om garageband nyss. Det här är väl typ det. The Monks. Och detta är inte precis några gregorianska körer. Ett gäng amerikaner i Tyskland i mitten av 60-talet som spelade en aning säregen musik. Jag tycker det här är svinbra. Alla håller inte med. Men få kan nog argumentera mot att inte många andra spelar banjo riktigt på det här sättet. Vet inte mycket om The Monks. Tror de hade ett skamansäga "färgstarkt" liv vid sidan av scenen. Men det kan ju var och en lätt googla upp förstås.
De framstår för mig som långt före sin tid. Som Weezers fula farfar eller Devos elaka styvfar.
Värt en genomlyssning. Kolla även Monk Chant på YouTube för en glimt av världens största tamburiner samt ett av de märkligaste "gitarrsolon" jag sett. Och kolla Complication som också är svinbra. Äh. Kolla allt som finns. Det är inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0