Slutet På Historien

Berättade historier med grabbarna idag. Vi hittade på egna.
Yngstens bästa handlade om en hamburgare som äter pappor.
Äldstens mest lyckade handlade självklart om bajs.
Den var bäst från början. Inledningen var stark.
Så här var första meningen: ”Det var en gång en harlort som födde en bajskorv.”
Hur den fortsatte har jag dessvärre glömt. Fortsättningen höll inte riktigt samma klass.
Men man kan ju hitta på egna fortsättningar.
Exempelvis: ”Det var en gång en harlort som födde en bajskorv som senare i livet blev manager för Manchester United”
Eller: ”Det var en gång en harlort som födde en bajskorv, adopterade en koblaffa och hade en hög med älgspillning som bonusbarn. Han älskade dem alla.”
Eller: ”Det var en gång en harlort som födde en bajskorv. Trodde han. I själva verket var det en oxjärpe. Som åt pappor.”
Eller: ”Det var en gång en harlort som födde en bajskorv. I ett parallellt universum födde en bajskorv en harlort.”
Eller: ”Det var en gång en harlort som födde en bajskorv. Efter studier på handelshögskolan blev han chef på ett medelstort företag. Varje gång han sade upp en anställd för att säkerställa företagets turnover tänkte han på sin far.”

Man kan hålla på hur länge som helst.
Förslag mottages gärna i kommentarsfältet.

(Rubriken? Syftar till en film som jag glömt om jag sett. Eftersom den tydligen ska vara baserad på en bok av Graham Greene hade jag nog kommit ihåg den om jag sett den. Så det har jag nog inte. Var nog bara en fras jag kände igen och associerade till kvällens aktiviteter)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0