Inte Läst: Om Övernaturlig Skräck I Litteraturen av HP Lovecraft

Äsch. Ryckte åt mig den här på biblan. Har inte läst något av Lovecraft sedan högstadiet. Tänkte att va fan. Det här är en antologi eller kanske mer exakt en essä om skräcklitteratur fram till vad jag gissar är mitten av 1920-talet. Tydligen ansedd som något av hans bästa/viktigaste verk. Men jag blir inte fångad av det här. Lovecraft gör mig inte särskilt intresserad av titlarna han skriver om. Istället känns det som ett jobb eller som om jag pluggar en läxa när jag läser. Kommer inte mer än 5-6 sidor åt gången innan jag tappar tålamodet. 
Nej. 
Jag har för ont om tid för att slösa den på böcker jag inte riktigt gillar. 
Har istället lånat en "riktig" Lovecraft. Dvs en samling skräcknoveller. En historia som Metallica gjort en låt om. Tror jag iallafall. Och ifall Metallica tagit sig igenom den boken så vore det själva fan om jag inte skulle göra det. Men  de första tecknen är inte entydigt positiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0