Reklam
För sisådär 6 år sedan avslutade jag mina konton i Föreningssparbanken och flyttade över mina s.k. affärer till Nordea. Idag fick jag - återigen - kontoutdrag från FSparbanken. På kontoutdragen stod det mycket riktigt att mina tillgångar i banken var exakt noll kronor och dessutom att mina konton var avslutade. Så man undrar ju lite varför jag fick ett kontoutdrag just nu.
Överhuvudtaget är vår brevlåda en källa till en del funderingar från min sida.
När jag var föräldraledig och således var hemma när posten kom varje dag så insåg jag vilka mängder papper som skickas ut från postorderföretagen. Haléns, Ellos, La Redoute et cetera. Det var alltid något som damp ner hemma hos oss flera gånger i veckan, varje vecka.
Sanslöst.
Ett berg av papper varje vecka.
Växthuseffekten verkar inte omfatta Borås. Eller åtminstone att det är viktigare för Ellos att sälja några extra par Sloggi än svammel som den s.k. "klimatkatastrofen".
I höstas flyttade vi till villa. Med fristående och således ej regnskyddad brevlåda. Ännu har vi inte kommit på något sätt att "allvädersanpassa" vår skylt som vänligt men bestämt undanber sig reklam. Detta med resultat att vi förutom all reklam man får som s.k. masskorsband (ca. 0,5 kg papper bara idag) även får direktreklam. Skulle tro att endast vårat hushåll förbrukar en mindre regnskog om året - i reklam. Det enda vettiga man kan göra med all reklam som stoppas ner i brevlådan är en del går att använda för att tända i kaminen. Jag är faktiskt inte speciellt intresserad av smågodispriserna på Coop i Härnösand. Inte heller av vad en nackkudde kostar på Jysk i Sollefteå eller att man kan få två schampoflaskor för 30 spänn på Dollarstore i Kramfors. Det känns om allt det ovanstående är information man kan leva utan.
Läste någonstans att det satsas ungefär 50 miljarder (skrivs ut som 50 000 000 000) kronor satsas på marknadsföring i Sverige. Det är givetvis pengar som giiiivetviiiis inte kunde använts på nååågot bättre sätt.
Överhuvudtaget är vår brevlåda en källa till en del funderingar från min sida.
När jag var föräldraledig och således var hemma när posten kom varje dag så insåg jag vilka mängder papper som skickas ut från postorderföretagen. Haléns, Ellos, La Redoute et cetera. Det var alltid något som damp ner hemma hos oss flera gånger i veckan, varje vecka.
Sanslöst.
Ett berg av papper varje vecka.
Växthuseffekten verkar inte omfatta Borås. Eller åtminstone att det är viktigare för Ellos att sälja några extra par Sloggi än svammel som den s.k. "klimatkatastrofen".
I höstas flyttade vi till villa. Med fristående och således ej regnskyddad brevlåda. Ännu har vi inte kommit på något sätt att "allvädersanpassa" vår skylt som vänligt men bestämt undanber sig reklam. Detta med resultat att vi förutom all reklam man får som s.k. masskorsband (ca. 0,5 kg papper bara idag) även får direktreklam. Skulle tro att endast vårat hushåll förbrukar en mindre regnskog om året - i reklam. Det enda vettiga man kan göra med all reklam som stoppas ner i brevlådan är en del går att använda för att tända i kaminen. Jag är faktiskt inte speciellt intresserad av smågodispriserna på Coop i Härnösand. Inte heller av vad en nackkudde kostar på Jysk i Sollefteå eller att man kan få två schampoflaskor för 30 spänn på Dollarstore i Kramfors. Det känns om allt det ovanstående är information man kan leva utan.
Läste någonstans att det satsas ungefär 50 miljarder (skrivs ut som 50 000 000 000) kronor satsas på marknadsföring i Sverige. Det är givetvis pengar som giiiivetviiiis inte kunde använts på nååågot bättre sätt.
Kommentarer
Trackback